«Добрата стойка, гаранция за добро здраве на гръбнака»

Неправилната стойка нарушава естествените извивки на гръбнака, и това може да доведе до болки в гърба и увреждане, вследствие на износване на междупрешленните дискове. Като се упражнявате да следите за правилната си стойка, вие поддържате гърба си здрав и добре подравнен.

Как да проверите дали стойката Ви е правилна?

За да проверите стойката си застанете с гръб към стената, като трябва да оставите съвсем малко разстояние помежду си. Проверете дали гръбнакът Ви не е твърде изпънат назад ( като при военна проверка) или не е твърде отпуснат напред, тъй като тези позиции на тялото добавят допълнително напрежение на гърба.

Как да подобрите стойката си?

Никога не е твърде късно да подобрите стойката си. Просто следвайте следните препоръки:

  • Дишайте дълбоко.
  • Отпуснете рамената, бедрата и коленете.
  • Мислено си представете, че ушите, раменете, хълбоците и глезените Ви са поредица от точки. Сега се опитайте да свържете тези точки така, че да образуват права линия.
  • Ако гръбнакът Ви се отклонява от правата линия, леко приберете седалището.

Как да намалите натоварването върху гръбнака си?

Гръбнакът е този, върху който пада цялата тежест на тялото. Определени позиции на тялото често са по-натоварващи за гръбнака от други. Например, когато сте седнали, напрежението върху гръбнака е по-голямо отколкото при ходенето. Ето защо е необходимо да намалите времето прекарано в тези позиции, които са най- натоварващи за гърба Ви.

Ако тежите 50кг, в седнало положение натоварвате гърба си с допълнителни 61кг., докато при ходене те са само 24кг.