Съвети за безопасна тренировъчна програма

  • Ако сте имали проблеми с гърба, от които се възстановявате, правете само упражненията, предписани от Вашия лекар. По негова преценка можете да започнете и с упражненията представени по-долу, като отделяте за тях по близо 15 мин сутрин и вечер всеки ден.
  • Избягвайте нередовните и твърде интензивни тренировки, тъй като те могат да увредят гърба Ви. Вместо това, правете редовни и умерени упражнения.
  • Винаги загрявайте мускулите си в продължение на 2-3 минути преди упражненията. Опитайте да марширувате леко на едно място, като същевременно движите и ръцете си.
  • Не задържайте дъха си докато правите упражненията. Съсредоточете се върху вдишването и издишването.
  • Нормално е да усещате леко натоварване, но ако то премине в болки в гърба или краката, спрете незабавно, след което се консултирайте с Вашия лекар.
  • За Ваше удобство можете да поставите възглавница под врата или гърба си.

Консултирайте се с Вашия лекар преди започване на упражненията, относно броя на повторенията и времето за задържане на всяка поза.